Biuletyn Informacji Publicznej - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnicy
Data wytworzenia: | 2020-06-27 16:04:40 |
---|---|
Redaktor: | IntraCOM.pl Katowice |
Opis: | Dodanie strony |
Załącznik do Zarządzenia nr 12/2014.
Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnicy z dnia 12 listopada 2014 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin organizacyjny zwany dalej „Regulaminem”, określa organizację wewnętrzną i zasady funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnicy.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Ośrodku – oznacza to Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Oleśnicy;
2) Dyrektorze – oznacza to Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnicy;
3) Głównej Księgowej – oznacza to Główną Księgową Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnicy;
4) Kierownikach – oznacza to odpowiednio Kierowników Działów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnicy;
5) Komórkach organizacyjnych – oznacza to wyodrębnione w strukturze Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnicy: Działy, Sekcje, Samodzielne stanowiska, Zespoły i Ośrodki
wsparcia;
6) Pracownikach – oznacza to pracowników zatrudnionych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Oleśnicy;
7) Burmistrzu – oznacza to Burmistrza Miasta Oleśnicy;
8) Radzie Miejskiej – oznacza to Radę Miasta Oleśnicy.
ROZDZIAŁ II
Ogólne zasady funkcjonowania Ośrodka
§ 3
§ 4
§ 5
ROZDZIAŁ III
Organizacja wewnętrzna Ośrodka
§ 6
Funkcjonowanie Ośrodka opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za powierzone
wykonywania zadań.
§ 7
Komórki organizacyjne Ośrodka tworzone są z uwzględnieniem charakteru zadań i potrzeb społecznych, w celu skutecznego i racjonalnego funkcjonowania Ośrodka.
§ 8
Zadania Ośrodka realizują następujące komórki organizacyjne, używając przy znakowaniu spraw symbolu literowego:
§ 9
W Ośrodku tworzy się następujące kierownicze i samodzielne stanowiska pracy:
§ 10
§ 11
§ 12
Schemat struktury organizacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnicy stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ IV
Zasady kierowania Ośrodkiem
§ 13
§ 14
§ 15
Główna Księgowa i Koordynatorzy działają w zakresie spraw powierzonych przez Dyrektora i ponoszą przed nim odpowiedzialności, w szczególności za:
ROZDZIAŁ V
Zadania i kompetencje poszczególnych komórek organizacyjnych
§ 16
Do zadań i kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
§ 17
Do zakresu działania Radcy Prawnego należy w szczególności:
§ 18
§ 19
Dział Pomocy Środowiskowej
§ 20
Ośrodki Wsparcia
Punkt Opieki nad Chorym w Domu
Do zadań Punktu należy w szczególności:
Klub Samopomocy
Do zadań Klubu Samopomocy należy w szczególności:
organizowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego dla seniorów w klubie
samopomocy
2) działania środowiskowe na rzecz osób starszych
3) promowanie wizerunku aktywnego Seniora
4) prowadzenie stosownej dokumentacji przez coecha osób starszych
Kuchnia ze stołówką
Do zadań Kuchni ze stołówka należy w szczególności:
1) przygotowanie i wydawanie posiłków dla osób na podstawie decyzji wydawanych przez
MOPS Oleśnica
2) dbanie o zachowanie obowiązujących norm żywieniowych oraz przepisów regulowanych w
instytucjach żywienia zbiorowego
3) rozlicznie się z wydanych obiadów na podstawie zrealizowanych bonów obiadowych z
działem świadczeń MOPS Oleśnica
4) przygotowywanie danych z realizacji do sporządzania analizy kosztów i sprawozdań
Świetlica dla dzieci „Bratnia Dłoń”
1. Celem działalności świetlicy środowiskowej jest wspieranie rodziny w procesie
przygotowywania dzieci i młodzieży do samodzielnego życia, kształtowania właściwych
postaw społecznych poprzez objęcie ich w czasie wolnym od zajęć szkolnych opieką
oraz zajęciami edukacyjnymi i profilaktycznymi.
2. Zadaniem świetlicy jest:
1) pomoc w nauce,
2) organizowanie dzieciom czasu wolnego,
3) rozwijanie zainteresowań,
4) rozwijanie kultury osobistej dzieci,
5) poprawa sprawności fizycznej,
6) rozwój umiejętności interpersonalnych,
7) współpraca z rodzinami dzieci i instytucjami je wspierającymi jak: szkoła,
8) placówki medyczne, kuratorzy sądowi, organizacje pozarządowe.
3. Podstawowe formy pracy świetlicy:
1) edukacyjne: odrabianie lekcji, wyrównywanie zaległości w nauce, reedukacja,
nauka języków itp.,
2) zajęcie informacyjno-profilaktyczne ( programy „jak mówić nie,” przeciwdziałanie
przemocy i rówieśniczej cyberprzemoc, uzależnienia i inne
3) organizujące czas wolny: gry i zabawy, uczestnictwo w imprezach kulturalnych,
np. koncertach, wystawach,
4) wspierające rozwój zainteresowań i zdolności: plastyczne, teatralne, taneczne,
modelarskie itp.,
5) zwiększające kulturę osobistą np. nauka zasad zachowania przy stole, nauka
higieny,
6) rozwijające sprawność fizyczną: gry zespołowe, zabawy zręcznościowe, nauka
pływania, tenis stołowy itp.,
7) działania na rzecz świetlicy, np. dbanie o wystrój placówki,
8) działania na rzecz środowiska lokalnego, np. współpraca z organizacjami
pozarządowymi, instytucjami oraz organizacjami działającymi na rzecz innych
społeczności,
9) współpraca z rodzicami (opiekunami prawnymi),
10)współpraca ze szkołami, pracownikiem socjalnym, asystentami rodziny oraz innymi